[Back]


Publications in Scientific Journals:

S. Klettner, H. Huang, M. Schmidt, G. Gartner:
"Crowdsourcing Affective Responses to Space";
Kartographische Nachrichten (invited), 2/3 (2013), 66 - 72.



English abstract:
Humans perceive and evaluate environments subjectively. These interpretations influence daily behavior and decision-making in space. Recently, due to the ubiquitous availability of smartphones and the increasing growth of Web 2.0, crowdsourcing is emerging as a promising approach for collecting and modeling people´s affective responses towards space. In this paper, we illustrate how these affective responses can be crowdsourced, and how these collected datasets can help to study the impact of environmental characteristics on people´s affective responses, as well as how these responses differ among people with different characteristics, backgrounds, and contexts.

German abstract:
Der Mensch erlebt und bewertet seine Umwelt. Derartige Interpretationen beeinflussen Entscheidungen und Verhalten des Menschen im Raum. Durch die gegenwärtige Nutzung von Smartphones und den zunehmenden Wachstum des Web 2.0 werden neue Möglichkeiten geschaffen, um derartige affektive Bewertungen des Raumes zu erfassen. Crowdsourcing erweist sich dabei als vielversprechender Ansatz. Dieser Beitrag veranschaulicht, wie affektive Raumdaten mittels Crowdsourcing erfasst werden können, und wie derart erhobene Daten in weiterer Folge genutzt werden können, um die affektive Wahrnehmung der Umwelt in Abhängigkeit von raumbezogenen und personenbezogenen Eigenschaften sowie kontextuellen Bedingungen zu
erforschen.

Keywords:
emotion mapping, crowdsourcing, subjective geo-information, humanenvironmentinteraction

Created from the Publication Database of the Vienna University of Technology.